2008

07 slutade perfekt, jag förlovade mig med den som jag trodde var min "soulmate". vid tolv slaget på klostergården i lund, tillsammans med nära & kära inträffade det. det var ingenting annat än underbart.

JAN 08 började helt okej men runt den 13e var jag & robin tvugna att lämna bort vår älskade bebis (hund) nalle och det tog ganska hårt på oss båda, iallafall för stunden. Jan-februari blev det ganska mycket praktik och extrajobb o kvällar, så jag tillbringade mycket av min tid på kulturen och alldeles för lite i skolan. not good!

I mitten av februari fick jag & R även lägenhet i centrala lund och vi flyttade ihop och började vårt "riktiga" liv i hop.. i mars firade vi ett år men hade även några svackor just då och ett litet break up. Den 3 maj var det nog och jag flyttade hem, och trodde jag gjorde det för gott. ingen av oss trivdes i lägenheten & varken jag eller han mådde speciellt bra, vilket nog också utlöste det hela och gjorde saken värre. allt var förjävligt. jag mådde riktigt dåligt.

Två veckor var vi ifrån varandra. sen klarade jag det inte längre. inte utan honom helt enkelt! men under dessa två veckorna hade robin hunnit säga upp lägenheten och flytta hem, och vi var ju vana vid att ha varandra vid sidan 24/7, så han flyttade hem till mig igen. vi lovade varandra att denna, DENNA gången skulle allt bli bra.

Den 5 juni gick jag ut IV med betyg i kärnämnena, och fick reda på att jag kommit in på gymnasiet, glad blev jag! (Då) sen var det sommarlov, och vi fick en helt okej och rolig sommar ihop, med många fina minnen! i slutet av sommaren sökte jag jobb på max, där stannade jag ett tag, sen tröttnade jag. alltid gott med extra pengar!

Den 21 augusti började skolan, meganervös var jag faktiskt, haha. tro det eller ej! där träffade jag även en av de falskaste personerna jag nånsin mött, men vi klickade och hon kändes bra för stunden, vi skrattade och hade kul ihop ett tag. men det rann ut i sanden, och det visade sig att jag skulle lyssnat på alla varningar folk gav mig förut, men det är lätt & vara efterklok som man säger....

redan från den stunden jag steg in på den skolan började problemen för mig. allt mer bråk och dåliga sidor tittade fram i mitt förhållande och jag började tvivla, orkade helt enkelt inte längre, tog mig en funderare över om vi verkligen hörde ihop? om vi inte skulle fått det bättre båda två om vi gick skilda vägar? Den 12 september, dagen efter robins födelsedag tog det slut. då bestämde jag mig. och det tog hårt, efter den tiden tillsammans. jag var lättad, men samtidigt var jag helt totalkrossad inombords. kärlek är bajs!

denna månad gjorde jag även saker som jag tror jag kommer ångra i all evighet.

Den 20 september åkte bror och paula till spanien och jag flyttade in i deras lägenhet för två veckors tid, för att passa bamse. (hunden) sen behöver vi inte prata mer om det eller den tiden.

Oktober blev det mycket fest och största delen av min tid spenderades med K... och i mitten av månaden började vi umgås lite smått med lite grabbs från landskrona/asmundtorp... och även med E, vilket var kul till en början. i slutet av oktober slutade jag umgås med k & e helt, pga blandade orsaker.

annars hände det inte mycket mer den månaden... förutom..... att jag gick och blev kär igen! och under en tid kändes det som att tiden gick oändligt långsamt... men det visade sig att mina känslor var besvarade! underbart..

nu är det november månad och snart nytt år! tiden har gått så fort. skolan har klyddat en del på sistone mycket pga. att folk lägger näsan i blöt för mycket, men det börjar ordna upp sig nu och jag ska börja sköta mig och fixa detta.
det som betyder någonting nu är skolan, träningen, vännerna och kärleken. resten slänger vi!

OCH fyfan vad kul jag ska ha på nyår!

det var mitt 2008, och jag hoppas att 09 blir snäppet bättre! (:

ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0