Vet ni vad?

En sak som jag tänkt jättemycket på, på sista tiden är livet. eller, rättare sagt vem man ska dela livet med.

Har faktiskt fördjupat mig i dem tankarna lite grann. tänk vad galet det är egentligen. det finns tjejer/kvinnor som väljer kille/man alldeles för impulsivt och skaffar barn och startar ett liv med dem. jag klandrar inte dem som gör det, eftersom dom kanske tycker det känns rätt för stunden. men jag har tänkt efter, hur viktigt det egentligen är när man gör det valet.

Personen du väljer att leva med, att skaffa barn med och bilda familj med.. ska ju betyda allt för dig. allt ska vara perfekt, eller iallafall nästan. du ska dela hela ditt liv med den personen! i många fall blir det inte så, men tänk om du ångrar dig efter några år? då har du ju gjort fel val helt enkelt.



jag vet inte vad jag försöker säga, eftersom det är så livet är. man lever med den man älskar och fungerar det inte så skiljs man åt och träffar någon ny. men för min del vill jag inte tänka så. den jag väljer att leva med vill jag leva med alltid. därför är det så himla viktigt att man tänker sig för innan man skaffar barn tillsammans med någon. för ett barn håller i hop kontakten med den andra parten under hela livet. eller iallafall halva. (tills barnen blir vuxna)

det jag vill säga är, att välj din livspartner när du e redo! kasta inte dig in i nått och skaffa barn för att det verkar kul eller för att någon pressar dig. tänk på vem du gör det med och om det verkligen är den rätte för dig..

liten tankeställare va?



 


Kommentarer
Postat av: natti

word! detta har jag precis tänkt på.

att skaffa barn huxflux är bara fel.

skönt o se att någon har lite mer i huvet hihi

2009-09-23 @ 17:13:10
URL: http://ntornkvist.devote.se
Postat av: Monika

Så sant där.. =) Fattar inte heller dom som vill ha barn tidigt och bara går och "skaffar" en med någon för man vill ha barn tidig. Så fel det är. Kolla på dom flesta som har barn tidigt, är dom i hop idag? Nä oftast inte.. :( Hemskt..



Usch nästan hemskt och tänka dom tankarna du tänker så här tidigt.. hahah.. :P

2009-09-23 @ 17:28:10
URL: http://monikasblogg.se
Postat av: Emma

svar till natti: ellerhur! texten var ju menat att det är fel att skaffa barn bara sådär, men också att man ska tänka efter ordentligt på VEM man skaffar barn med..



Monka : Asså jag kan ju förstå dom som vill ha barn tidigt, men då tycker jag också att man ska ha tänkt efter om man verkligen vill dela livet med den personen man skaffar barnet med. och inte bara gör det som en impuls grej. men annars så ligger det rätt mycket sanning i det du säger!



2009-09-23 @ 19:37:36
URL: http://hejhejhejemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0