Lchf metoden

Nu har jag sökt hela 2 jobb på dessa tre timmar jag varit här. Den du! ;) nu ska jag in och köpa en filmjölk sen ska jag cykla hem.

Men... först ska jag berätta en sak.

Under många års tid har jag konstant bantat, typ. Hela tiden har jag haft matångest och brytt mig om vad jag ätit. I perioder har jag ätit massor, men därefter jojobantat igen. Innerst inne vet jag om att en balanserad kost är nycklen, att äta lite och rätt samt på angivna tider + träning. Men eftersom jag inte har något tålamod och vill att det ska gå jättefort så har jag alltid försökt mig på alla snabb-dieter du kan tänka dig.

Nu har jag hittat en till. - en sista! Nu prövar jag en sista gång och funkar inte detta så ger jag upp. Men denna är faktiskt lite som viktväktarna, man ska gå ner cirka 0.8 o veckan.

Den heter lchf (low carb high fat.) har läst massor om den och den verkar fungera positivt på dem flesta. Den ska också otroligt nog göra att du mår bra och att ditt sötsug efter godis, kakor, ja allt försvinner helt. Den går alltså ut på att du får inte äta kolhydrater eller socker, utan bara fett och proteiner. Inte helt lätt alltid att hitta nåt att äta men pröva ska jag iaf :)


Följande är tillåtet att äta om man följer en LCHF-kost:

  • Fet frukt (Avokado och kokosfett).
  • Fett (Riktigt Smör och Bregott)
  • Fisk och skaldjur (Gärna feta fisktyper tex lax).
  • Fågel (kyckling eller kalkon.)
  • Grönsaker (Sparris, broccoli, Squash, aubergine, oliver
  • Kål (Blomkål, vitkål, brysselkål eller grönkål).
  • Kött (Lamm, vilt, gris och nötkött).
  • Matolja (Olivolja eller rapsolja).
  • Mejeriprodukter (Grädde, Cremé fraiche, yoghurt, vanlig och grekisk/turkisk, mjölk och fil).
  • Ost, (Gärna feta ostar, Philadelphia, Haloumi, Feta, Mozzarella eller keso).
  • Spenat, svamp, gurka och all sorts grönsallad).
  • Ägg (I alla former).
  • Undvik att äta följande om du följer en LCHF-kost:

  • Charkvaror (Korv och alla typer som innehåller tillsatser som innehåller kolhydrater).
  • Frukt.
  • Kolhydrater i form av ris, majs, couscous eller bulgur.
  • Margarin (Alla typer).
  • Matolja (Majsolja,jordnötsolja, sojaolja och solrosolja).
  • Rotfrukter, (Potatis, pommes frites, kålrot, rödbeta etc).
  • Socker (Alla former, vit socker, brunt socker, sirap, honung ,godis etc).
  • spannmålsprodukter (Bröd, pasta och gröt. Även fullkornsprodukter)
  • Sötad mat & dryck (läsk, kakor, kaffebröd etc).
  • Tilltugg (Popcorn, chips och alla andra tilltugg som innehåller kolhydrater).

  • Vi får se hur det går! någon som testat detta?

    Kram!


    Kommentarer
    Postat av: Mia

    Annars kan du ju alltid testa sopp dieten som går ut på att äta så mycket soppa som möjligt ju mer soppa ju mer går du ner. Kan skicka det via facebook.

    2010-04-06 @ 19:59:54
    URL: http://metrobloggen.se/princessmijja

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0