Mmmm...

I vår familj har vi en som är ett riktigt godis-choklad-kak-paj monster. Jörgen heter han och han är min styvpappa. (för er som inte vet) :) Så igår när vi var på Rusta så hittade jag en bok som hette "Smulpajer" på bokrean. Skojade med jörgen att den skulle han haft, massor med olika recept på pajer... annars brukar man ju baka den traditionella äppelsmulpajen men med en receptbok kan man ju variera sig. Så den fick följa med hem!

Men ni ska ju inte tro att han brukar ställa sig själv och baka/göra paj... Det är jag som får göra det! men jag tycker ju det är roligt att baka ibland så inget mej emot. :) Idag testade jag baka en hallon/blåbärspaj med knäckiga daimsmulor på. Strödde lite mini marshmallows på den ena också. (gjorde två) Sen slängde jag ihop en pepparkakscheesecake också men den går nog inte att äta förrän imorgon. Jörgens andra favorit. Eftersom han e världens bästa styvpappa förtjänar han ju o bli bortskämd ibland eller va säger ni? :)









Yum!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0