God jul

Hej bloggen!

Nu är det dan före dan före doppare-dan.. eller vad fan man säger? Haha. Två dagar kvar till julafton alltså! Och även om det inte riktigt känns som att det är julafton på fredag (trots all snö) så ska det bli supermysigt. Man märker verkligen när man blir vuxen och julefirandet blir något helt annat och det får en helt annan betydelse för en. Så känner iallafall jag. Först är man liten och då längtar man ihjäl sig och kan inte ens sova dagen innan för att man knappt kan bärga sig för att få öppna klapparna.. :) sen är man odräglig tonåring och då handlar det om att få mest och flest och dyrast! Haha. (jag har dock aldrig varit sådan) Sen så går man över till vuxenstadiet oh då förstår man vad julen egentligen innebär. Att få fira den med sina nära och kära.. med alla dem man älskar mest.. (inflikar att alla faktiskt inte har den lyckan och jag skänker kramar och kärlek till er som inte får det! orättvist.. ♥)



Det ska verkligen skönt att samla ihop min familj och få mysa tillsammans en hel kväll.. känns som evigheter sen vi gjorde det då vi har gjort stora förändringar i våra liv (jag elin o victor) allihop och har haft fullt upp med det. Välkomnar lilla Jamie som han så fint ska heta till familjen också :) Jamie... och lillebror Oliver... Jamie-Oliver! ;)

Minuset denna jul och denna dag är att stunden nu är kommen.. min babe och hans familj lämnar sverige med båt imorgon bitti klockan 08.00 och det känns faktiskt jättejobbigt. :( Samtidigt är jag glad för deras skull då dem ska få fira jul i ett annat land med en annan kultur, vilket alltid är spännande.. besöka auzwich koncentrationslägrena, bo dem fyra första dagarna av resan på ett SPA lyxhotell och bara bli ompysslade, shoppa, besöka ett stort vattenland.. ja massor! önskar dem en God jul och hoppas att dem får det riktigt mysigt ihop :) också ses vi den 1:e igen oh då väntar jag på dem här hemma med huset helt och rent.. ;) *ler


För en stund sen käkade vi middag och när vi var klara var det tydligen dags för en liten julklappsutdelning.. Och till vem om inte mig? Hatar att ta emot gåvor och klappar då jag är en person som tycker bättre om att ge.. oh efter att Alex fina familj öppnat sina armar för mig och låter mig i princip bo här så önskar jag inget annat av dem! Men envisa Veeera gillar ju överaskningar så givetvis hade hon fixat en klapp till mig ;-) söta du! Ett silverarmband och 500 kronor fick jag och det var verkligen alldeles för mycket.. anser jag. Tack tack och åter tack kära ni! Och inte nog med det så fick jag ett fint kort och hela tusen kr av Alex pappa. Helt galet för mycket pengar, ni skämmer bort mig men jag kan inte göra mer än att tacka er åter igen.. vi får se vad som väntar när ni återvänder hem igen :) *blinkar med ögat :-)


 

 

Även denna fina ros fick jag idag av min Alle! (som ni ser på kortet) Du e guld värd för mig och jag är så glad att det är du som finns i mitt liv och ingen annan. och även om vi inte visste att det var såhär det skulle bli.. that we ended up together.. så på något sätt visste vi ändå.. ;-) love at first sight sweetheart! Im gonna miss you like crazy... but i'll be here at home and waiting for you to come back. Kiss ♥

Kommentarer
Postat av: Paula

Gulligt skrivit av dig emma!! Är glad för din skull!! Både att du hittat kärlek igen och att du trivs så bra med hans familj! Jag vet själv hur mycket det betyder!! Har ju alla er nu i familjen med och ni är alla guld värda!!

2010-12-23 @ 09:57:40
Postat av: Emma

Paula vad glad jag blev när jag läste din comment :) tack för det de värmer. Är glad för din och brorsans skull också, nu e de verkligen på riktigt oh du e verkligen en familjemedlem (har sett dig som det innan med men du fattar) :) och all lycka till er och lilla bebben.. Som vi vill se fler av ;) ses imorgon! Puss

2010-12-23 @ 11:09:20
Postat av: Anonym

Hur gammal är din pojkvän egentligen?

2010-12-23 @ 12:03:20
Postat av: Emma

Han blir 19 snart. Hurså? Han visar mig så mycket mer respekt och beteer sig mycket vuxnare än vad mina f.d äldre pojkvänner har gjort.



So its not about the age.. ;)

2010-12-23 @ 15:43:58
URL: http://hejhejhejemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0