Knew it!

Jepp. Då kom beskedet jag hade väntat på. Eller ja "väntat på" är kanske fel att säga men jag var ganska förberedd på vad läkaren skulle säga när hon ringde i morse. Visst är det kvalsterallergi som härjar i min kropp. Bland annat! Käkar ju fortfarande antibiotikan för UV men som kanske inte är en UV utan något värre? Det får jag veta på tisdag när urinodlingen är färdig. För provet jag lämnade förra veckan glömde ju nåt pucko att skicka iväg så jag var tvungen att åka dit idag och lämna ett nytt. JIPPIE.

Well... allergi har jag iallafall och det är bara att acceptera har jag förstått. Så varför har jag fått det nu helt plötsligt undrar ni säkert? Jo det ligger tydligen latent i kroppen och kan bryta ut när som. Detta kommer innebära kortison-nässpray morgon och kväll, ögondroppar och nån kräm mot ansiktet eftersom jag blir torr på kinderna och får eksem liknande prickar. MEN.. nu ska de ju sägas att när jag köpt speciella sängkläder (vilket jag ska göra...) så kan alla besvären försvinna enbart av det och jag slipper kanske "medicinera". Det är då sängkläder som är så tätt vävda att dem inte släpper igenom kvalsterna. Vädra måste jag också. Mycket luft och inte för varmt. Då blir det fuktigt och kvalsterna trivs. Också sängen... den får jag inte bädda. Då bygger dom bo. Ha-ha, nä det gör dem inte men man ska tydligen helst inte göra det.

So that's it... för er som är intresserade av min hälsa. ;)




Så fucking nasty..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0