Ögoninflammation

Hallå i kylan!

Jepp, rubriken är namnet på det jag lider av just nu.. Har jobbat på dagiset dem senaste dagarna och i förrgår kväll märkte jag av en stickande kliande känsla i ögonen.. ett barn på dagis har haft ögoninflammation och jag har varit extra noga med att tvätta händerna efter kontakt med denna men ändå har jag åkt på det. Med min vanliga tur. Så jag skulle jobbat idag också egentligen men i morse när jag vaknade var det ganska illa och jag vill inte riskera att smitta några barn och så hade nog fallet blivit eftersom man har närkontakt med barnen så är det bara. Dessutom har halsen börjat värka också. Ska jag verkligen bli sjuk igen? Hade ju en mega förkylning för bara några veckor sen. Men, har mina aningar på att jag har järnbrist och då har man ju typ noll i immunförsvar tyvärr..

Hela förmiddagen har jag bara legat på latsidan och sovit ut eftersom jag sovit så dåligt dem senaste dagarna, då att vända tillbaks dygnet inte är de lättaste :) Vid fyra tiden hämtade pappa mig oh alex också åkte vi till nova och jag köpte present till benji. Elin hade inte köpt något så jag tog nåt dyrare än jag tänkt mig från början så delar vi på kostnaden.. :) Nu är det bara brorsan och pappa kvar men de tar vi imorgon.. 

Är fortfarande skitdålig på att ta bilder.. disslike iphone kameran! och den vanliga kameran har väl vatt igång några gånger men kamera sladden är hemma.. så de får vänta lite till i guess. Men ni mina trogna läsare stannar kvar ändå.. eller har jag fel? ;) 

Äh det var nog den uppdatering jag hade till er.. nu får jag nog snart krypa ner för jag och hjärtat ska in till lund tidigt imorgon för mitt läkarbesök och lite ärenden.. natti :)



Den enda nya bilden på min lur.. haha emma plattar håret och alex är uttråkad och dokumenterar ögonblicket ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0