Vad tänker ni på?

Idag, om en vecka är det "Alla hjärtans dag". Den dag som för alla par brukar vara alldeles underbar, men för singlar en helt vanlig dag.. nu undrar jag, vad betyder den dagen för er?

För mig är ju alla hjärtansdag självklart en dag då jag vill uppvakta och bli uppvaktad, överraska och få massor med kärlek. Men jag tycker inte denna dag endast är avsedd för att uppvakta sin partner, utan jag tycker att man ska vara lite extra snäll och gullig mot alla man älskar och bryr sig om. Sin familj, sina vänner och nära.

Varje år den 14e februari så har jag också en liten "jämförelse" med de tidigare åren. Jag tänker tillbaks på fina minnen och stunder, vad jag hittat på just den dagen under alla år. :) somliga år har varit bättre än andra, men jag har alltid tillbringat den dagen med någon/några jag älskat.

Tänk på en sak, det är så lätt att berömma någon, säga något fint, hjälpa någon med något... och det ger så mycket! det ska man inte bara tänka på just under alla hjärtansdag utan det ska man alltid ha som baktanke. Det tar två sekunder att säga "vad fin du är idag" eller "vet du hur glad jag blir när jag ser dig sådär" ja vad som helst. livet blir så mycket gladare och enklare och man lär sig att uppskatta dem små sakerna
.

Vad ska ni hitta på för mysigt på söndag?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0