Vanligt dilemma!

Bara för att det just nu pågår en ganska het diskussion (som förövrigt är ganska vanlig) så är jag bara tvungen att blogga om detta! och jag vill ha era åsikter :)

"Du skiter i dina vänner för din pojkvän så du kan dra!" typ. 

Jag har själv gjort misstaget att helt och hållet valt bort mina vänner för att umgås med en kille 24 timmar om dygnet i månader. Jag har gjort det mer än en gång! men vet ni? dem flesta av mina vänner har funnits kvar när jag stått där som singel igen. vet ni varför? för att dom är riktiga vänner! dom förstår att kärlek är kärlek och vänskap är vänskap. man vet ju själv hur det är när man blir förälskad, då måste man förstå sina vänner när dem blir det också.

När förälskelsen lagt sig brukar man ju oftast komma tillbaks till sina vänner och umgås mera igen. Och om det sen avtar igen så är det kanske för att man verkligen menar allvar med den här människan och man kanske växer ifrån sina vänner? man kanske mognar ifrån festlivet och krogen, man vill kanske hitta på andra saker med människor på sin egen nivå?

Jag kan nog ha lite dubbelmoral på det här ämnet. Det är jobbigt när ens vänner gör så men till sist så måste man tänka hur man själv hade gjort och handlat.

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att "inget går före mina vänner". Om du träffar en kille du vill spendera resten av ditt liv med och en eller två av dina vänner tvingar dig att välja för att dom inte gillar ditt val av kille, väljer du bort honom då? självklart inte! då är det dem som är dåliga vänner. 

Jag skulle aldrig välja bort någon jag älskar för att mina vänner gnäller! Dom får lära sig och man får sätta sig ner och diskutera hur man kan lösa det på bästa sätt så att man även får sin vänner-tid i hop. Däremot kommer aldrig någonsin vänner eller killar komma före min familj! om en kille inte kan acceptera mina syskon eller mina föräldrar så kan han ta sitt pick och pack för dem är det finaste, bästa och viktigaste jag har! ♥

vad tycker ni om detta? hur hade ni gjort om dina vänner valt att strunta i dig för att du är för mycket med din pojkvän?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag håller med dig helt & hållet, Emma. Är det äkta vänner så står dom faktiskt kvar sen också. & ja, sen när förälskelsen börjar lägga sig så börjar allt bli som vanligt igen. Det är bara den första tiden som man "glömmer" bort dom liksom! Jag håller med dig iaf..

2010-03-20 @ 22:50:49
URL: http://PimPiina.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

skiter i vad vännerna tycker, det är inte dom du ska bilda en framtid och möjligtvis familj osv med. :)

2010-03-20 @ 22:55:10
Postat av: emelie

Bra skrivit emma :)

2010-03-21 @ 10:27:31
URL: http://evasonja.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

visste väl att fler skulle tycka som jag :)

2010-03-21 @ 11:14:21
URL: http://hejhejhejemma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vet precis vad du menar, men nu står jag här med en egen familj & en sambo jag vill leva resten av mitt liv med, och det är så mycket mer värt än vännerna som inte vill acceptera det! dom riktiga vännerna har man ju alltid kvar! :)

2010-03-21 @ 18:18:41
URL: http://litenast.blogg.se/
Postat av: Lotta (mamma till "en utsatt"..)

Tänk om alla min dotters sk.vänner vore lika kloka som du, Emma! Mycket bra skrivet!

2010-03-22 @ 09:51:27
Postat av: Emma

Tack så mycket :)

2010-03-22 @ 10:18:18
URL: http://hejhejhejemma.blogg.se/
Postat av: Felicia

Måste bara kommentera att det du skrivit är verkligen bra! Oh, tänk att det fanns åtminstone en till som känner så. Det du skrivit är precis så som jag tycker, känner osv. Verkligen fler flugor i en smäll, klockrent! :)

2010-03-23 @ 19:36:58
Postat av: Emma

Hej Felicia :)



Tack! Ja jag vet och jag tror det finns massor med tjejer där ute som har just det problemet med sina tjejkompisars gnäll. och jag tror faktiskt att många killar har det med!



Tur att vissa förstår varann iallafall :)

2010-03-23 @ 22:44:45
URL: http://hejhejhejemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0