Taggad..

hej mina vänner!

Idag är ingen bra dag. fick ett besked igår om att jag inte får några pengar denna månaden, därav är jag lite arg. är taggad inför att ringa och prata med min socialassistent klockan 13... hon ska minsann få veta att hon lever.

Som säkert alla vet som läser min blogg så hoppade jag av skolan, och började söka jobb. Under tiden man söker jobb så får man 3100 kronor i månaden från socialen för uppehälle. Dem pengarna gör man sig förtjänt av om man söker jobb och redovisar dem för sin socialassistent en gång varje månad. När jag var där nu den 27 så redovisade jag mina (12) söka jobb och frågade ifall det var tillräckligt osv. Hon sa att absolut var det de och det var jättebra att jag förmodligen hade fått sommarjobb på min pappas jobb, och jag skulle ju självklart få ersättning av dem fram tills min första lön i juni el juli.

När jag gick där ifrån bokade vi en ny tid den 27 maj och mina pengar skulle ha kommit nu i dagarna. Igår får jag ett brev hem där dem skriver att jag är inte berättigad till några pengar för att jag har sökt för "FÅ" jobb, och att jag har inga planer på självförsörning osv. Det här måste hon ha suttit och skrivit ner i sin dator när jag satt mittemot henne på mötet. Vad finns det för människor igentligen? jävla orm...

Så nu minsann ska hon få höra detta... vad tycker ni? kan man göra så?!

ursäkta att jag e lite aggro, återkommer med ett trevligare inlägg sen.. ciao :)

Kommentarer
Postat av: natti

kan vara att du inte varit på klc så mycket. reglerna är så mycket strängare nu o dem stryper pengarna direkt

2010-05-11 @ 19:24:30
URL: http://finest.se/ntornkvist
Postat av: Emma

Ja men det roliga e att hon såg min frånvaro när jag var där o hon sa att de va lugnt. O när jag redovisa mina jobb så hade jag inga kopior alls på ansökningarna o hon bara " nä de är lugnt, jag litar på dig. " så frågade jag med de om dom ströp pengarna så snabbt, hon bara nää de är bara som vi skrämms lite..

2010-05-11 @ 23:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0