Nackspärr

Igår jobbade jag på dagiset hela dagen lång.. 8-16 stod på schemat och det var inte superkul med två timmars sömn i bagaget kan jag berätta. Men vad gör man.. Fattar fortfarande inte hur jag kunde ligga vaken från 00-04.. ush och fy som jag hatar att inte kunna sova, glad det inte händer mej så ofta oh jag lider verkligen med dem som har sömnproblem. Huh!

Iallafall så är det ju trollvecka på dagis så vi målade troll på stora "plakat utomhus". Alla fick måla sin egen bild av hur ett troll ser ut och jag kan säga att det är faktiskt mycket intressant att se vad som finns inne i dem små liven och hur dem uppfattar saker o ting.. :)

 

Efter dagis var jag hemma en snabb vända och pratade lite med mamma, elin och paula var också där.. hann med lite snabbt skvaller sen begav jag mej till furulund och Alex.. lyckades på något sätt fixa mig en nackspärr som blev ännu värre framemot sena kvällen.. wonder why? *ler :) iallafall så skulle ju sötnosen själv vara snäll och gick och hämtade en av deras finesser från USA.. "Bengay" var namnet på detta och det var som tigerbalsam x100.. alltså gjorde det obeskrivligt ont, kändes som någon bokstavlingen brände sönder huden på en.. och detta fick man utstå i ca 5 minuter innan det gick över i en isande känsla. Men eftersom det låg en god tanke bakom det var de bara att tacka oh ta emot! hehe :) Den sitter iallafall fortfarande i trots att jag tagit smärtstillande idag.. *ååhhh*



Och för er som inte förstod vad jag menade med "USA finesser".. jag drar det kortfattat.. Alex pappa bor i USA och hans mamma i sverige, men varje år besöker Alex pappa sverige en gång på julen och Alex USA en gång på sommaren, vilket gör att man ju vänjer sig vid olika saker och enligt dem här hemma är Usa:s sortiment inom medicin/huvudvärkstabletter/hostmedicin ja allt mycket bättre än Sveriges så det är vad man finner här hemma! Och jag måste ju säga att har man muskelvärk så kan man ju slänga sej i väggen om man tror att man ska hitta nåt såhär starkt i sverige.. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0