F*cking annoying..

Hej på er! Hur mår ni idag? Hoppas ni alla (nästan iallafall mår fint och att er dag började bättre än min. Jag vaknade av att telefonen ringde klockan 7, det var Tolvåkerskolans kök som ringde och ville att jag skulle jobba. Egentligen hade jag gruppmöte på Eductus med min coach idag men jobb går ju alltid före så givetvis tackade jag ja till att jobba. Vi bestämmer då att eftersom jag nyss vaknat kan jag tidigast infinna mig i köket kl 09:30. Slänger mig i duschen och 08:20 går jag upp till bussen. Väntar och väntar.. kommer det någon buss? NÄ. Väntar lite till.. fortfarande ingen buss. Ringer till Tolvåker och säger att jag får tyvärr dra tillbaka mitt löfte om att jobba. Skitirriterande! Och detta är inte första gången det händer mig iheller. Får dem göra så? Dra in lite bussar här och var och hur dem vill.. tss.. Som tur var så var Karin på Tolvåker mycket förstående och det blir kanske jobb i morgon istället!

Eftersom redan meddelat min coach att jag inte kom idag och jag ändå inte hade hunnit i tid till gruppmötet så fick jag en helt fri dag idag. Och vad ska vi göra med den? Tänkte att eftersom jag började mitt "hälsosamma liv" (haha) idag så tog jag en promenad på 40 min direkt när jag ändå var ute. Gick hem till mor min och hämtade cyklen där och cyklade tillbaks hem till min älskling som fortfarande sussade sött. Kröp ner under det varma täcket och väckte honom, sen mös vi en stund och nu är vi båda uppe och vid varsin dator. Romantiskt va? ;)

Eftersom han jobbar 14-20 idag så åker jag hem vid två. Ska nog ta tag i att göra klart mitt rum som jag höll på att måla/göra om när jag träffade Alex för 6 månader sen... *ler  Har ju spenderat den största delen av min tid här så det är inte 100%igt ännu :) Sen blir det nog en promenad till lite senare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0