Have you ever felt that feeling?

Har ni någonsin känt er.. hjälplösa, förvirrade... så himla små i denna stora värld?
Jag har. Jag gör det just nu.. tror jag. Dagarna i ända tänker jag på jobb, utbildning, vad som komma skall. Jag ångrar djupt in i hjärtat att jag hoppade av skolan för ett år sen... Nu när jag ser alla som ska ta studenten i sommar. Japp, you did it and i did not. Mycket cred till er! Ni är duktiga som stod ut.

Dock går alla dessa tankar i huvudet nu.. Vad ska man göra med livet?
Ska man "slösa" två tre år framöver på att plugga och bo hemma... för att få en någorlunda okej utbildning, eller ska man vänta ut tiden till man får ett jobb på någon mat affär och sitta där i kassan dem närmsta tio åren?..
Om jag börjar plugga, fullföljer jag det? Orkar jag leva på minimum så pass länge? Kommer jag få ett jobb inom 2 år ändå om jag väljer den vägen? Så många frågor utan svar... och den enda som kan välja är jag.

Förutom skola och karriär, har jag alltid trott att jag skulle skaffa barn mycket tidigt i livet. Tänker jag så nu? Nej det gör jag inte. Först utbildning. Körkort. Boende.. osv. Its a long way to go. Förut målade jag alltid upp en bild av mitt liv. Vem som passade in och vem som inte gjorde det. Jag visste exakt hur jag ville ha det... den bilden har rasat. Duken e tom nu o bara väntar på att bli målad... Va vill jag?

Men de är ingen som har sagt att livet e lätt..


Kommentarer
Postat av: My Lindgren

hejhej, en trevlig blogg med ärliga åsikter, gillas!

iallafall, andledningen till att jag skriver är för att jag tänkte fråga om det kanske inte går att läsa gymnasiet på distans, för då får du fortfarande själv styra över din tid och du kan ha ett jobb brevid?, vet dock inte om det går men det kan du ju ta reda på. Hoppas du hittar färg att måla din duk med och att alex fortsätter va inräknad för ni är verkligen fina tillsammans :)

kramar

2011-02-05 @ 16:14:03
Postat av: natalie

tänk inte så mycket! bara gör något. Vill du bli annat än butiksbiträde får du antagligen plugga, och det kommer vara värt det i längden.

Bara ge dig fan på att du ska klara det och gör det. Ge inte upp bara för det är tråkigt eller jobbigt.

Man får ingenting serverat i detta livet utan vill man något får man göra något!

Det är inte lönt att måla upp bilder av hur livet borde se ut, för det blir aldrig som planerat.

Kort sagt, ta för dig. Sitt inte och vänta och tänk på hur det kan eller kunde varit.

2011-02-05 @ 19:55:54
URL: http://ntornquist.blogg.se/
Postat av: Emma

My: Hej hej och tack tack! :)



Jag har ju läst gymnasiet fast jag hoppade av sista året, så att komplettera upp det skulle kanske gå. Men då måste jag komplettera min utbildning inom hotell restaurang och jag vet faktiskt inte om jag ens vill bli något inom det längre. Tack så mycket för tipset annars! Ja de hoppas jag också.. han är definitivt redan ditmålad.. med permanent färg ;)



kram kram!

2011-02-06 @ 20:02:18
URL: http://hejhejhejemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0