Min första kärlek

Min första kärlek.. hmm, ja vem var det? Johnny var ju det första "långa" förhållandet jag hade och det varade 8 månader. Och innan dess hade jag väl nån men hur gammal var man då, det kan väl knappt räknas? Hehe.

Så om vi ska utgå ifrån känslan i hjärtat - så var min första riktiga kärlek Robin. Och eftersom jag bloggat sen waaay back then, så vet ju många av er redan vem han är. Vi blev tillsammans i mars -07 strax innan jag fyllde 16. När man tänker tillbaks på det kände man sig så mogen och så redo, men ack så fel man egentligen hade. Men vi gjorde ändå en del robin och jag. Vi förlovade oss nyår 07/08 och därefter flyttade vi ihop i en tvåa i lund. Då gick jag på iv, praktiserade samt extra knäckte på kulturen. Där bodde vi några månader innan vi hade ett breakup och jag flyttade hem. (Det tar hårt på ett förhållande när inte båda har tilltäckligt med jobb, som ger pengar till att leva, man inte trivs i lägenheten man bor i och det mesta går emot en.) Han sa upp lägenheten och flyttade hem till sin mamma. Det dröjde inte mer än en månad förrän han bodde under mitt tak hemma hos mamma igen.. hehe. Love you know. Makes people blind.

Köpte hund ihop gjorde vi också. Eller ja, han köpte honom till oss. Lille Nalle. Så liten, så mysig.. minns hur ledsen jag var när vi insåg att vi fick lämna bort honom. Jag fick inte ens skaffa honom från första början. Trotsade mamma oh åkte i väg och köpte en vit liten golden/labbe valp som jag sedan tog förgivet att hon skulle välkomna in i vårt hem. Precis som hon välkomnat Robin. Men det ville hon inte, såklart. Men hon hade inte hjärta till annat när hon såg det lilla livet. Aja, 4-5 månader fick Nalle stanna sen sålde vi honom. Ush så hjärtlöst. Men men. Så blir det ibland.

Vi hade ett väldigt passionerat förhållande. Det var allt eller inget. Kallabalik eller romantik. Sex eller slagsmål. (oftast slagsmål) Haha nä jag skojar men ni förstår hur jag menar. Augusti 08 började jag gymnasiet och en helt ny värld öppnades. Vi hade det svajigt just då och det blev liksom lättare att släppa taget just under den stunden. Den 12 september dagen efter hans födelsedag gjorde jag slut. Inte alls snällt men vad gör man när det inte funkar som man vill.

Efter det var vi vänner och umgicks ända fram till början av förra året. Efter det avtog det pga olika anledningar och nu har jag inte sett människan sen i somras. Men det blev nog bäst så.

Well.. there you have a little story about my first love. But thats just a little little piece of it! Annat vill jag inte dela med mig av. Hur var er första kärlek? Minns ni honom/henne?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0