Time to say goodbye

Glömde ju nästan berätta att i söndes åkte jag, alex, hans mamma och syster samt styvpappa till Kastrup i Danmark för att vinka av Riche, Alexs pappa. Han har ju varit här på besök sen i början av december och det har vatt jättekul att få lära känna honom. Det är ganska svårt att sätta sig in i situationen hur det själv skulle vara att träffa sin pappa endast två gånger om året. Alex är verkligen en äkta blandning av sin mamma och pappa, haha. Nu tänker ni säkert "öhh vem är inte det" men alla tar faktiskt inte efter sina föräldrar. A har dock allt från sin mami och papi. Temprament, sätt, utseende, personlighet, rubbet! :)

Tycker han är väldigt tålmodig och stark som har klarat av att ha ett sånt här avstånd till sin fader i hela sitt liv.. jag skulle få kramp om jag inte kunde få se och träffa min pappa när jag ville. Iallafall så var det dags för Richie att bege sig hem till USA igen i söndes så i lördes åt vi lite avskedsmiddag och på söndagsmorgon vinkade vi av honom på flygplatsen. Lite sorligt faktiskt. Jag hoppas vi ses igen och att nästa gång blir hemma hos honom :) *ler






Kommentarer
Postat av: Monika

Fattar inte varför han du är tillsammans med bor i Sverige om han har en pappa i USA... Jag hade flyttat direkt. Vad har sverige att erbjuda? Absolut ingen ting. Så fort jag får möjlighet kommer jag lämna detta helvetet. Vem fan vill bo kvar här? Folk som inte vågar sträva efter mer kanske. Hmm.

2011-02-23 @ 09:52:03
Postat av: Emma

Jadu Monka den frågan har han ställt sig själv många gånger. Han får flytta om han vill, han har allt där om han vill. Jobb, hus... Men samtidigt är det två helt olika liv. Han kan börja ett nytt liv där om han vill men hans pappa är 69 år gammal och hans syskon är lika gamla som våra föräldrar. Så att åka dit ensam och börja ett nytt liv som 19 åring är nog inte det lättaste. Men han är amerikansk OCH svensk medborgare så han får lov o göra precis vad han vill där. Jobba, bo, ja you name it. USA är ju längre i utvecklingen och har oftast mer och erbjuda, men det är mycket där som inte är de bästa. Sjukvården tex. Du måste jobba dig till sjukförsäkrning annars lämnar dem dig att dö ifall du blir sjuk.

2011-02-24 @ 23:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0