Också var det de där dopet...

Ja igår förmiddes var det äntligen dags för min lille brorsson Jamies dop.. vi var alla samlade i kävlinge kyrka och "ceremonin" satte igång klockan 13:00. Jag oh Tony skulle bli faddrar till Jamie så vi stod med där framme. Benji fick tända dopljuset och hälla upp vattnet :) Mysigt och speciellt och hela grejen varade i cirka 25 minuter max.

5 minuter innan det slutar reser sig en av personerna upp och lämnar hastigt kyrkan. Ingen förstår riktigt varför och tänker inte mer på det. När vi kommer ut får vi reda på att någon gått in i rummet där vi hängt alla våra jackor, och stulit våra saker. Jackor fattades, kontanter i ganska stora summor, 3 telefoner, bilnycklar, kreditkort osv. Personen som gick ut skymtade en av gärningsmännen som då var en liten kille på ca 13 bast..

När männen i vårt sällskap fick reda på detta begav många av dem snabbt sig ut och letade runt om i kävlinge.. Jag larmade polisen och vi andra stod kvar och väntade vid kyrkan. Efter ett bra tags väntade fick vi bege oss bort till birgitta salen där fikat skulle hållas. Polisen kom och vi kunde berätta vad vi fattades osv. Grabbarna haffade dem skyldiga och överlämnade dem till polisen. Eftermiddagen spenderade vi genom och leta efter dem saker vi inte fått tillbaka och de låg utspridda lite överallt i kävlinge. Vi återfick de mesta, dock inte i speciellt bra skick. Elins iphone var i tusen bitar. Allting återfanns utom ett par bilnycklar, en sony ericsson telefon och 1500 kr i kontanta pengar.

Kan inte förstå hur någon kan vara så hjärtlös, även om man är barn så vet man att man inte stjäler. Och definitivt inte i en kyrka... Tycker jättesynd om min storebror och hans familj för att just deras dag skulle bli drabbad av detta. Det var iallafall trevligt ett tag och det blir nog ett dop vi aldrig glömmer samt en historia att berätta för jamie när han växer upp. Hehe. :)

Blev inte så många bilder från dopet på min kamera men dem jag har kommer upp så fort jag lagt in dem. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0