Otursdagen

Hej på er! Här sitter jag ganska nyss hemkommen från jobb. Denna dag har känts lång och seg, men nu är jag äntligen hemma och ska ta vara på tiden innan det är dags oh sova igen. ;-) Idag är jag på lite bättre humör, igår var en ganska jobbig dag...

Min morgon började med att jag på facebook fick läsa att en bekant hade gått bort. Hon har kämpat många många år mot en hemsk sjukdom, cancer. Det började med bröstcancer och har varit en lång process genom åren. 44 år gammal med barn som är 14 och 16. Mycket hemskt att vara helt klar i hjärna och sinne men veta att du måste lämna jordelivet pga denna elaka sjukdom. Det gör så ont i mig. Att se barn i den åldern förlora sin mamma, och att veta att sjukdomen cancer kan fånga vem som helst när som helst.. Tänkte på Hanna oh Calle hela dagen.. Vila i frid Charina.

Hann inte mer än byta om när klockan slog 16:00 igår så fick jag reda på att min Farmor ramlat och slagit sig. Hon skulle klippa sig på Peter klippare här i byn, och när hon var på väg ner från trappan så ramlade hon av yrsel. I EN TIMME låg hon på trottaren i kävlinge med en filt över sig i det vädret vi hade igår. 1 TIMME. Förstår ni hur arg jag blir, vad fan är det för sjukvård vi har. Iallafall så fick hon kroppen röntgad igårkväll och det är en krossad knäskål, bruten näsa, brutet finger oh en massa skrapsår. Inget kul alls men får vara glad att det inte var värre än så.

Pappa åkte in till sjukhuset och jag åkte hem.. Gick på spinning med storebror och Krille sen var det nästan dags oh sova igen. Träffade inte min älskling igår så det ska jag göra idag!

Fick även reda på att min pappas flickväns son också vart väldigt ledsen igår, då en av hans vänner omkom i en motorcykel olycka. 22 år gammal. :( livet e orättvist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0